Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 listopada 2024 16:52
Ważne:
  • * Telewizja Olsztyn zatrudni dziennikarza na umowę o pracę. Oferty proszę kierować na adres: [email protected] *
Reklama

Nie przywiązujemy się do operatorów naszych komórek. Liczy się dobra oferta

Chętnie zmieniamy operatorów naszych komórek. Pokazał to ubiegły rok, kiedy z sieci do sieci przeniesiono blisko 400 tys. numerów. Mocno odczuła to jedna z sieci.
Podziel się
Oceń

Urząd Komunikacji Elektronicznej – jak podała next.gazeta.pl – opublikował nowy raport. Pokazuje on, że w ubiegłym roku wyjątkowo chętnie zmienialiśmy operatorów. Spójrzmy na liczby. 

Co się działo wśród największych?

W IV kwartale 2023 r. w sieciach mobilnych przeniesiono łącznie blisko 380 tys. numerów, o 2,6 tys. więcej niż w III kwartale. Dwóch z 4 największych operatorów komórkowych zakończyło go na minusie:

Straciły:

Orange Polska – ponad 13 tys. użytkowników, 

• Polkomtel (Plus) – ponad 54,5 tys. 

Zyskały:

• T-Mobile ponad 9,3 tys. użytkowników,

• P4 (Play) – 31,8 tys.

Wielki przegrany

Dane za cały 2023 r. potwierdzają po raz kolejny, że Polacy nie przywiązują się do swoich operatorów. Łącznie bowiem przeniesiono prawie 1,5 mln numerów, o ponad 106 tys. więcej niż w 2022 r.

Również z punktu widzenia całego roku straciły:

• Orange Polska – 44,9 tys. użytkowników 

•  Polkomtel (Plus) – 207 tys. użytkowników; to największy przegrany 2023 r.

Zyskały natomiast: 

• T-Mobile – 32,7 tys. numerów,

• P4 (Play) – 124 tys. użytkowników.

Operatorzy czekają na takich klientów

– Skala zjawiska rośnie od kilku lat. Wynika głównie z większej świadomości klientów, że zmiana operatora nie oznacza już utraty numeru – powiedział w rozmowie z gazetaprawna.pl Łukasz Dec, redaktor naczelny Telko.in. 

I przypomniał, że kiedyś najlepsze oferty operatorzy przygotowywali z myślą o nowych klientach sieci. Dzisiaj czekają na klientów przenoszących do nich swoje numery z sieci konkurencyjnych. Dlatego…

– Przenoszenie numerów zwyczajnie opłaca się konsumentom wrażliwym na niską cenę usług i sprzedawanych z nimi telefonów – podkreślił Dec.

 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama