Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 03:44
Ważne:
  • * Telewizja Olsztyn zatrudni dziennikarza na umowę o pracę. Oferty proszę kierować na adres: [email protected] *
Reklama

Oszustwo na prąd powraca! Czytelnicy pokazali nam sms-y [ARTYKUŁ]

Oszuści wracają do popularnego oszustwa na energię elektryczną. W treści sms-a wysyłają niebezpieczny link!
Oszustwo na prąd powraca! Czytelnicy pokazali nam sms-y [ARTYKUŁ]

Autor: fot. pixabay/Ilustracja do tekstu

Podziel się
Oceń

W ostatnich dniach Polacy masowo otrzymywali sms-y  dotyczące odłączenia energii elektrycznej - ostrzegamy, za wiadomościami stoją przestępcy.

Nasi Czytelnicy pokazali nam, jak taka wiadomość wygląda. W treści SMS-a  czytamy: "PGE: Na dzień 17.03 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej. Prosimy o uregulowanie należności". Do każdej takiej wiadomości zostaje dołączony również link.

Schemat działania oszustów jest taki sam, jak w poprzednich przypadkach. Rozsyłają sms-y, z których dowiadujemy się o zaległościach w płatności za energię elektryczną oraz o rzekomym terminie wyłączenia prądu. Kwoty zaległości są zazwyczaj niewielkie, co sprawia, że wiele osób bez większego zastanowienia postanawia je uregulować i pozbyć się ewentualnych problemów z prądem.

W treści wiadomości zamieszczony jest link, prowadzący do fałszywej bramki pośrednika płatności. Bramka prosi o podanie wrażliwych danych, wśród których jest m.in. login oraz hasło do bankowości internetowej. Ich wpisanie może skończyć się utratą wszystkich pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym.

Policja w całym kraju ostrzega - nie klikamy w nieznane linki! - Nie dajmy oszustom szans na zdobycie naszych pieniędzy. Nie otwierajmy nieznanych linków, nie wypełniajmy „formularzy dostaw” podczas transakcji sprzedażowych. Bądźmy czujni na wszelkie linki lub przekierowania do stron, które otrzymujemy w poczcie e-mail lub poprzez komunikatory" - przestrzega nadkom. Krzysztof Nowacki z policji.

Jak zatem odróżnić fałszywą wiadomość od prawdziwej? PGE Obrót przypomina, żeby zawsze sprawdzać informacje otrzymywane drogą pocztową i elektroniczną. Spółka podkreśla, że w korespondencji przypominającej o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty. Nie ma tam natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych.

 

 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama