Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 23:44
Ważne:
  • * Telewizja Olsztyn zatrudni dziennikarza na umowę o pracę. Oferty proszę kierować na adres: [email protected] *
Reklama

Ford, Peugeot, Citroen, Nissan, DS. Mamy dobre wiadomości dla właścicieli tych marek [ARTYKUŁ]

To dobre informacje dla kierowców jeżdżących samochodami kilku znanych marek: Ford, Peugeot, Citroen, Nissan i DS. Chodzi o ich pieniądze.
Ford, Peugeot, Citroen, Nissan, DS. Mamy dobre wiadomości dla właścicieli tych marek [ARTYKUŁ]

Autor: Pixabay

Podziel się
Oceń

Kiedy kupujemy nowe auto albo używane, ale nadal na gwarancji, oczekujemy profesjonalnej obsługi. Nadal chcemy mieć gwarancję na drogi sprzęt i pewność, że w razie kłopotów będziemy mogli skorzystać z prawa do naprawy uszkodzenia. 

Problem w tym, że marki motoryzacyjne często stawiają właścicielom aut warunki. Żeby na przykład nie stracić gwarancji, samochód trzeba serwisować w autoryzowanych stacjach. A to droższa opcja niż regularne kontrolowanie w innych warsztatach. 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził, jak podchodzą do tego polscy importerzy samochodów znanych marek. 

– Wątpliwości wzbudziły działania importerów pięciu marek: Ford, Nissan, Citroen, DS i Peugeot. Po przeprowadzonej interwencji przedsiębiorcy zmienili swoje praktyki i nie będą ograniczać uprawnień z tytułu gwarancji tylko ze względu na serwisowanie samochodów poza autoryzowanymi stacjami obsługi. To dobra wiadomość tak dla kierowców, którzy kupili lub planują kupić nowe samochody z salonów, jak i dla niezależnych warsztatów naprawczych – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Ford po interwencji UOKiK zmienił swój regulamin i obecnie serwisowanie pojazdu poza autoryzowaną siecią dealerską nie powoduje automatycznej utraty uprawnień do dodatkowej usługi.

Nissan także wycofał się z takich zapisów. Citroen, peugeot i ds już dopuszczają naprawy aut również w niezależnych warsztatach, jeśli są one dokonywane zgodnie ze standardem marki.

– Warto przy tym pamiętać, że te usługi muszą być dokonywane zgodnie ze standardami danej marki. Wykonanie przeglądu, naprawy czy serwisu niezgodnie z tymi standardami może powodować utratę uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji – podkreśla UOKiK.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama