Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 30 listopada 2024 02:29
Ważne:
  • * Telewizja Olsztyn zatrudni dziennikarza na umowę o pracę. Oferty proszę kierować na adres: [email protected] *
Reklama

Coraz mniej Polaków stać na nowe auta. Wiemy, kiedy może się to zmienić

Nie kupujemy nowych samochodów, bo po prostu na to nas nie stać – taki smutny wniosek płynie z raportu Związku Dealerów Samochodowych i Proxi.cloud. Jednak sytuacja może się poprawić i to już wkrótce.
Podziel się
Oceń

Ruch w salonach samochodowych w II kwartale tego roku był o 20,8 proc. mniejszy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. 

Koszty są za wysokie 

Od jakiegoś czasu słyszeliśmy od autoryzowanych dealerów, że mają coraz mniej klientów. Wynika to z kilku kwestii, jednak najbardziej oczywistą są rosnące koszty zakupu tłumaczy Paweł Tuzinek, prezes Związku Dealerów Samochodów. 

Ruch w salonach marek premium (w raporcie uwzględniono 9 marek) spadł w II kwartale br. o 30,7 proc. rok do roku. Zdaniem Pawła Tuzinka, osoby i firmy, które wcześniej kupowały marki premium, zaczęły rozglądać się za tańszymi pojazdami. W tym samym czasie salony marek wolumenowych odnotowały spadek o 18,1 proc. 

Mniej klientów także na naprawy 

W badaniu uwzględniono również przedsiębiorstwa oferujące serwisy mechaniczne i blacharskie. Jak się okazuje, autoryzowane serwisy mechaniczne i blacharskie działające przy salonach też odwiedziło mniej osób.

Klienci mogą rezygnować z ASO na rzecz nieautoryzowanych serwisów, żeby zaoszczędzić – mówi Miłosz Sojka z Proxi.cloud. Z kolei Paweł Tuzinek spadek zainteresowania serwisami blacharsko-lakierniczymi tłumaczy zaostrzeniem przepisów kodeksu drogowego i ostrożniejszą jazdą. 

Kiedy klienci wrócą do salonów?

Chociaż sytuacja może poprawić się już niebawem, nie ma co oczekiwać, że będzie to pełne odbicie. Polacy dalej będą chcieli zaoszczędzić, dlatego zamiast płacić za samochody cenę wyjściową, zaczną szukać wyprzedaży roczników i akcji rabatowych. A dealerzy, chcąc odkuć się po słabszym okresie, rabaty pewniej będą dawać nieco chętniej niż zwykle.

Tuzinek nie spodziewa się pogłębienia spadku ruchu w salonach i – jak twierdzi – największej liczby wizyt można przewidywać na przełomie IV kw. br. i I kw. 2024 roku, ze względu na wyprzedaże rocznika.

Te modele aut Polacy lubią najbardziej 

Jak podał serwis Autokult.pl, w pierwszej połowie 2023 roku najczęściej wybieraliśmy toyoty – rozeszły się w nakładzie 43 824 egzemplarze. Drugie miejsce zajęły skody – 25 910 egzemplarzy, a na ostatnim stopniu podium uplasowała się marka Kia z wynikiem 18 649 sprzedanych aut.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama