Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 30 listopada 2024 07:31
Ważne:
  • * Telewizja Olsztyn zatrudni dziennikarza na umowę o pracę. Oferty proszę kierować na adres: [email protected] *
Reklama

Młodym Polakom nie spieszy się do zakładania swoich rodzin

Pokolenie Z i milenialsi coraz bardziej odwlekają decyzję o zakładaniu rodzin. Mają inne życiowe cele: rozwój osobisty, edukacja, podróże. Inaczej niż ich rodzice rozumieją sukces.
Podziel się
Oceń

Większość młodych Polaków – jak wynika z badań Fundacji XTB – uważa, że 50 tys. zł wystarczy, aby zrealizować ich najważniejsze marzenia. 20 proc. respondentów potrzebuje od 100 do 500 tys. zł, a zaledwie 15 proc. musi mieć na to ponad pół miliona. 

Boją się ryzyka

Aż 90 proc. milenialsów, osób urodzonych po 1980 roku, i przedstawicieli pokolenia GenZ, urodzonych po 1995 roku, oszczędza, co wskazuje na ich silną tendencję do planowania przyszłości. Millenialsi częściej korzystają z efektywniejszych form oszczędzania, jak konta oszczędnościowe (53 proc.) i lokaty (24 proc.). 

Mimo to spora część młodych ludzi nie angażuje się w inwestowanie swoich środków, co może wynikać z braku wiedzy albo obaw przed ryzykiem.

Pokolenie podróżników

Aż 75 proc. milenialsów i 67 proc. z generacji Z marzy o podróżach. Aby zrealizować te marzenia, muszą zgromadzić średnio 50 tys. zł. Tych priorytetów nie potrafią zrozumieć przedstawiciele pokolenia baby boomers (1946–1964). 

Następne w kolejności są posiadanie mieszkania (52 proc. milenialsów i 50 proc. zetek) i realizacja pasji (44 proc. milenialsów i 39 proc. przedstawicieli generacji Z). 

Cele takie jak zdobycie wykształcenia, ślub (założenie rodziny) czy adopcja zwierząt ustępują miejsca zakupowi ubrań, sprzętu elektronicznego czy samochodu.

Jedynie 10 proc. respondentów nie wierzy w spełnienie swoich planów, podczas gdy 44 proc. jest przekonanych, że zrealizuje je w pełni, a kolejne 46 proc. wierzy w ich realizację, choć z mniejszym rozmachem.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama