Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 12:16
Ważne:
  • * Telewizja Olsztyn zatrudni dziennikarza na umowę o pracę. Oferty proszę kierować na adres: [email protected] *
Reklama

Zje to twój pies i zjesz to ty. Powstała karma dla ludzi i zwierząt

Od miesięcy właściciele psów zmagają się z rosnącymi cenami karmy. Jednocześnie coraz bardziej zwracają uwagę na jakość diety swoich pupili.
Podziel się
Oceń

Na ostatnich targach Interzoo dużym zainteresowaniem cieszyły się przekąski, które można podać zarówno psu, jak i samemu zjeść ze smakiem.

Serwis wiadomoscihandlowe.pl zauważa, że branża wyraźnie zmierza w kierunku „pet humanization”, czyli traktowania zwierząt jak członków rodziny i przenoszenia na nie ludzkich zwyczajów, zwłaszcza jeśli chodzi o dietę i styl życia.

Karma dla psów i… ludzi

Jednym z najbardziej zaskakujących trendów na targach Interzoo w niemieckiej Norymberdze była karma dla psów i ludzi. Przekąski do wspólnej konsumpcji zostały bardzo dobrze przyjęte, jednak szczegółów na temat karmy nie ujawniono.

Możliwość jednoczesnego zaspokojenia potrzeb żywieniowych właściciela i jego pupila może być atrakcyjna z punktu widzenia oszczędności w budżecie domowym.

Przekąski dla psów i ich właścicieli to przede wszystkim manifestacja nowego podejścia do zwierząt domowych. Coraz więcej osób traktuje swoich czworonożnych pupili jak członków rodziny, dlatego chcą, żeby i one jadały zdrowo. 

Dlatego podczas targów dużym zainteresowaniem cieszyły się produkty premium dla zwierząt, zawierające „superskładniki” odżywcze, wolne od konserwantów i GMO. 

Miliony psów i kotów

Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karmy dla Zwierząt Domowych w Europie w około 91 mln gospodarstw domowych żyje 340 mln zwierząt. W Polsce – ponad 8 mln psów i ponad 7 mln kotów. 

Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że w 2022 roku Polska była piątym na świecie eksporterem karmy dla psów i kotów, a wartość eksportu gotowej karmy wyniosła 1,9 miliarda euro.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama