Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 25 listopada 2024 08:57
Ważne:
  • * Telewizja Olsztyn zatrudni dziennikarza na umowę o pracę. Oferty proszę kierować na adres: [email protected] *
Reklama

Jak spędzamy czas wolny? Często mało pomysłowo

Wolnego czasu mamy coraz mniej. Ale jak już go mamy i możemy odpocząć, to raczej robimy to biernie i mało kreatywnie.
Podziel się
Oceń

Większość wolnego czasu spędzamy przed telewizorem lub w internecie – wynika z raportu GUS „Dobowy budżet czasu ludności w 2023 roku”. Polacy poświęcają na korzystanie ze środków masowego przekazu prawie 3 godziny dziennie. 

Jak wygląda doba przeciętnego Polaka?

Poza snem, higieną i jedzeniem, które zajmują niemal połowę doby, najwięcej czasu pochłaniają nam prace domowe, opieka nad członkami gospodarstwa domowego iaca zawodowa. Te obowiązki wypełniają nam prawie 30 proc. czasu każdego dnia. 

Na odpoczynek, w tym korzystanie z mediów, życie towarzyskie, rozrywkę i hobby, przeznaczamy tylko 19 proc. doby.

Jak odpoczywamy?

Przeważnie biernie. Aż 84,4 proc. Polaków w czasie wolnym korzysta ze środków masowego przekazu – poświęca na to średnio 2 godziny 52 minuty dziennie. 

Na życie towarzyskie, rozrywkę i kulturę czas przeznacza 61,3 proc. osób – spędza na tych aktywnościach około 1 godziny 44 minut dziennie. 

Mniej niż 30 proc. Polaków w czasie wolnym rozwija swoje hobby, korzysta z internetu lub uprawia sport – te czynności zajmują nam średnio po 1,5 godziny dziennie.

Kobiety są bardziej zapracowane

Z badania wynika, że kobiety są bardziej zapracowane niż mężczyźni, bo na wypoczynek przeznaczają tylko 16,1 proc. czasu, podczas gdy mężczyźni – 19,4 proc. W 2023 roku mężczyźni przeznaczali na odpoczynek średnio 38 minut więcej od kobiet. 

Mężczyźni spędzają obecnie średnio o 14 minut mniej na korzystanie ze środków masowego przekazu niż w 2013 roku, a kobiety o 9 minut mniej. Podobne tendencje dotyczą życia towarzyskiego i uczestnictwa w rozrywce i kulturze.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama