Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 11:00
Ważne:
  • * Telewizja Olsztyn zatrudni dziennikarza na umowę o pracę. Oferty proszę kierować na adres: [email protected] *
Reklama

Wygodna saszetka z alkoholem. Haczyk na klientów?

Wódka w kolorowych saszetkach. Podobnych do tych, w jakich sprzedaje się napoje dzieciom. Czy narusza to ustawę o wychowaniu w trzeźwości?
Podziel się
Oceń

Nowy pomysł producentów alkoholu ma zwiększyć jego sprzedaż w sklepach. Tyle że w podobnych saszetkach sprzedaje się m.in. musy owocowe dla dzieci.

Może wprowadzać w błąd

Co więcej, producent na swojej stronie – jak podaje prawo.pl – promuje nowy produkt hasłami: „doskonałe smaki”, „wygodne opakowania”. 

Saszetki mają mieć pojemność 100 i 200 ml i – zachęca producent – zmieszczą się w kieszeni. 

Znajdą się na nich kolorowe grafiki. Będą w nich sprzedawane alkohole mocne: wódka, likiery i nalewki. 

Nazwy produktów nawiązują do popularnych „małpek voodoo”.

Podobieństwo graficzne do produktów bezalkoholowych może wprowadzać klientów w błąd – uważa cytowany przez prawo.pl ekspert. Bo wygląd saszetek, który nie wskazuje jednoznacznie na zawartość alkoholu, może zwiększać ryzyko nieświadomego zakupu przez osoby niepełnoletnie.

Uganda zakazała

Alkohol w saszetkach – przypomina dziennik.pl – był popularny m.in. w Ugandzie. I przyczynił się tam do nasilenia problemu alkoholizmu.

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) za 2018 rok, co piąty Ugandyjczyk był alkoholikiem. Dlatego ostatecznie zakazano sprzedaży alkoholu w saszetkach.

 

 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama