Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 23:01
Ważne:
  • * Telewizja Olsztyn zatrudni dziennikarza na umowę o pracę. Oferty proszę kierować na adres: [email protected] *
Reklama

Dorabiamy po godzinach, bo nasze pensje nam nie wystarczają

Po godzinach dorabiamy sobie do pensji. Z konieczności, bo dziś jeden etat to – okazuje się – już za mało. Nie starcza na wszystkie potrzeby.
Podziel się
Oceń

Potwierdza to badania „Jak dorabiają Polacy”. Przeprowadziła je agencja SW Research na zlecenie Gi Group Poland. 

Kto sobie dorabia?

Wynika z niego, że do pensji dorabia sobie ponad 40 proc. badanych. A jeszcze więcej, bo prawie połowa, planuje sobie dorabiać. 

Na dodatkową pracę częściej decydują się mężczyźni – 49,8 proc. Wśród kobiet na takie rozwiązanie zdecydowało się 40,4 proc. ankietowanych.

Częściej podejmowana przez osoby młodsze. Wśród osób poniżej 24 lat taką opcję wybrało 54 proc. ankietowanych, a w wieku 25-34 lata – ponad 52 proc.

Wśród osób w wieku 50 lat i starszych ten odsetek był znacznie niższy i wynosił 32 proc.  

Dlaczego dorabiamy?

To – jak zauważają autorzy raportu – nie powinno to dziwić, bo aż 7 na 10 pracowników odczuwa skutki „pogorszenia sytuacji gospodarczej”. I to pomimo systematycznego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw. Nasza zarobki nie zaspokajają naszych rosnących potrzeb.

– Dowodzi to, że Polacy przejęli inicjatywę – szukają dodatkowych możliwości zarobkowania, żeby poprawić swoją sytuację finansową – komentuje Anna Wesołowska, dyrektor zarządzająca Gi Group Poland. 

Ile czasu na to poświęcamy?

  • Od 1 do 9 godzin tygodniowo – 45,9 proc. ankietowanych,
  • od 10 do 19 godzin tygodniowo – 34 proc., 
  • od 20 do 29 godzin tygodniowo – 9,9 proc., 
  • od 30 d0 40 godzin tygodniowo – 3,8 proc.

Jak sobie dorabiamy?

Dominuje praca dorywcza. Tę możliwość wskazało 56 proc. ankietowanych. 

Dodatkową pracę u obecnego pracodawcy wybrało 24,1 proc. badanych.

Dorabianie u innego pracodawcy – 28,2 proc.

 

 

 


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama