Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 25 kwietnia 2025 07:05
Reklama dotacje unijne dla firm

Co to jest telemarketing? Na czym polegają usługi telemarketingu?

Telemarketing to wciąż popularna forma marketingu bezpośredniego. Korzystają z niego firmy z wielu branż. Pomaga w dotarciu do nowych klientów, ułatwia sprzedaż. Czym dokładnie jest telemarketing?
  • 04.08.2022 09:30
  • Autor: Grupa Tipmedia
Co to jest telemarketing? Na czym polegają usługi telemarketingu?

Telemarketing - co to takiego?

Telemarketing znany jest od lat. Jest to jedna z tych form marketingu, która popularna była jeszcze zanim rynek szturmem podbiły internetowe formy reklamy. Mówiąc o tej dziedzinie, najczęściej kojarzymy ją ze sprzedażą produktów lub usług drogą telefoniczną.

 

Wiele firm realizuje akcje telemarketingowe w ramach szeroko pojętych działań marketingowych. Kampanie takie mogą mieć różne cele. Bo to nie tylko sprzedaż, ale też dostarczanie i zbieranie informacji od klientów.

 

Ta forma marketingu ma wiele zalet. Bo pomimo ciągłego rozwoju nowoczesnych kanałów marketingowych, to wciąż telemarketing jest jedną z najlepszych opcji na dotarcie bezpośrednio do klienta.

Te korzyści przyniesie Ci telemarketing

Kampania telemarketingowa może przynieść firmie wiele korzyści, oczywiście dużo zależy od tego, jak zostanie zaplanowana i jakie cele sami wytyczymy. Dobrze zaplanowana i przeprowadzona akcja telemarketingowa to:

  • widoczny wzrost sprzedaży, jeżeli kampania zaplanowana była ściśle na ten cel,
  • pozyskanie nowych klientów i dotarcie do potencjalnych, którzy w przyszłości skorzystają z naszej oferty,
  • promocja swoich usług i produktów,
  • budowanie świadomości marki,
  • szczegółowa analiza konkurencji,
  • pozyskanie nowych informacji i aktualizacja baz danych.

 

Kampanię telemarketingową można przygotować samodzielnie, ale też zlecić ją agencji zewnętrznej. Telemarketing - firma, która przygotuje najlepszą kampanię? Sprawdzi się tutaj Directan Plus z wieloletnim doświadczeniem w branży.

Jaki powinien być telemarketer?

Bardzo ważnym aspektem skutecznie przeprowadzonej akcji telemarketingowej, jest sprawdzony telemarketer. Osoba taka powinna być otwarta na innych ludzi i rozmowna, aby poradzić sobie w różnych zaskakujących sytuacjach, jakie mogą ją spotkać podczas prowadzenia konwersacji. Bardzo ważne jest to, żeby konsultant zwracał uwagę na potrzeby klienta i był energiczny. Dobrze przeprowadzona rozmowa telefoniczna to klucz do sukcesu całej kampanii. Oczywiście każdy telefon musi być realizowany o przygotowany wcześniej skrypt, który uwzględnia poszczególne elementy ważne dla konkretnej akcji marketingowej.

Komu zlecić kampanię telemarketingową?

Przeprowadzenie kampanii telemarketingowej najlepiej powierzyć profesjonalnej firmie, która posiada do tego odpowiednie zasoby. Wiele przedsiębiorstw nie ma bowiem możliwości, aby samodzielnie takie działania wdrożyć. Najlepsza agencja marketingowa Poznań, która doskonale radzi sobie z takimi zadaniami, to Directan Plus. Firma ma za sobą wiele projektów zrealizowanych z sukcesem, co przekłada się na efektywność każdej następnej kampanii. To doskonałe rozwiązanie dla każdego, kto potrzebuje sprawnie realizowanych działań telemarketingowych i oczekuje zadowalających wyników.

 

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama